سایت در حال بروز رسانی می باشد و ممکن است برخی مطالب تکمیل نباشد از صبوری شما سپاسگزاریم.

مؤسسه رصد و پایش چهره نگار سپندار

مهاجرت به کشور
مؤسسه رصد و پایش چهره نگار سپندار

شرایط سنی برای تحصیل در کشور ایتالیا

آنچه در این مطلب می خوانید

مطالب پربازدید

عکس یک مرد که داخل تبلت مشغول جستجو در اینترنت است
عکس مربوط به شهر لندن در انگلیس است که یکی از ساختمان های معروف شهر که ساعت هم دارد.
تصویر یک آقا است که پاسپورتش دستشه و پرچم آلمان هم روی میزش است و دستش را دراز کرده که پاسپورت را به کس دیگه ای که توی عکس معلوم نیست داره میدهد- قوانین جدید جاب آفر آلمان
برای دریافت مشاوره رایگان این فرم را تکمیل کنید

مشاوره رایگان

شرایط سنی برای تحصیل در کشور ایتالیا

شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا یکی از نکاتی است که باید در نظر بگیرید. شرایط سنی در مقاطع تحصیلی مختلف از کارشناسی گرفته تا کارشناسی ارشد و دکترا متفاوت است. اما به هر حال نکته مهمی است که باید پیش از اقدام برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا آن را در نظر بگیرید. در ادامه درباره شرایط سنی در مقاطع مختلف تحصیلی در ایتالیا بیشتر بدانید.

مقاطع تحصیلی در ایتالیا و شرایط سنی مورد نیاز

دانشجویان بین‌المللی که تحصیل در کشور ایتالیا را انتخاب می‌کنند، بسته به مقطع تحصیلی می‌توانند شرایط سنی خود را بسنجند. در مجموع دانشجویان می‌توانند در مقاطع تحصیلی زیر در دانشگاه های ایتالیا تحصیل کنند:

  • کارشناسی
  • کارشناسی ارشد
  • دکترا

شرایط سنی دانشجویان کارشناسی در ایتالیا

اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا را دارید، باید شرایط مورد نیاز را فراهم کنید. مقطع کارشناسی یک دوره سه ساله در ایتالیاست که به دیپلم متوسطه نیاز دارد. همچنین برخی از دانشگاه‌ها نیاز به آزمون ورودی دارند. توجه داشته باشید که ارائه مدرک زبان نیز یکی از موارد لازم برای تحصیل کارشناسی در ایتالیاست. اما نکته مهم شرایط سنی برای تحصیل در این کشور در مقطع کارشناسی است. اگر قصد تحصیل در این مقطع در دانشگاه های ایتالیا را دارید و سن‌تان بالای 28 سال است، ریسک ویزای شما بالا می‌رود. متقاضیانی که سن‌شان از 30 سال به بالاست، متقاضیان مناسبی برای تحصیل کارشناسی در ایتالیا نیستید.

شرایط سنی دانشجویان کارشناسی ارشد در ایتالیا

اگر هدف شما تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیاست، باید شرایط لازم را داشته باشید. شرایط سنی برای تحصیل در این کشور در این مقطع محدودیت کمتری نسبت به مقطع کارشناسی دارد. دانشجویانی که قصد تحصیل ارشد در ایتالیا را دارند، باید مدرک کارشناسی ارائه دهند. دوره تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا دو سال است. همچنین دانشجویان باید مدرک زبان ایتالیایی یا انگلیسی بسته به رشته خود ارائه دهند. دانشجویان می‌توانند در رشته‌های مختلف از پزشکی گرفته تا دامپزشکی، معماری، حقوق و داروسازی در این مقطع تحصیل کنند.

شرایط سنی تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا چیست؟

همانطور که برای تحصیل کارشناسی بهتر از قبل از 30 سالگی اقدام کنید. برای تحصیل کارشناسی ارشد نیز سعی کنید تا پیش از 35 سالگی برای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا اقدامات لازم را انجام دهید. توجه داشته باشید که هر چه سن شما بالاتر برود و برای مثال اگر با 40 سال برای مقطع ارشد اقدام کنید، ریسک ویزای خود را بالا خواهید برد. ویزای تحصیلی ایتالیا برای دانشجویان ارشد بالای 40 سال ریسک دارد اما غیرممکن هم نیست.

شرایط سنی دانشجویان دکترا در ایتالیا

تحصیل دکترا در ایتالیا به عنوان بالاترین مقطع تحصیلی نیز یکی دیگر از اهداف دانشجویان بین‌المللی است. اما شرایط سنی برای تحصیل در کشور ایتالیا در مقطع دکترا کدام است؟ آیا با هر سنی می‌توان در این مقطع در ایتالیا تحصیل کرد؟ تحصیل دکترا در ایتالیا با سه سال و تحت نظارت اساتید انجام می‌شود. دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیلی باید پایان‌نامه ارائه دهند و از آن دفاع کنند. اگر به دنبال ارتقای جایگاه اجتماعی، کار در دانشگاه به عنوان هیات علمی، انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی و غیره هستید، مقطع دکترا مناسب شماست. شرایط تحصیل دکترا در ایتالیا کمی نسبت به دیگر مقاطع متفاوت است. شما باید رزومه، سوابق کاری، مقالات و بسیاری فاکتورها را داشته باشید. اما نکته مهم اینجاست که محدودیت سنی برای تحصیل دکترا در ایتالیا ندارید.

در مجموع، دانشگاه های ایتالیا دارای محدودیت سنی زیادی نیستند. حتی با برخی محدودیت‌های سنی احتمال اخذ پذیرش و ویزا شدن نیز وجود دارد. اما پیشنهاد ما این است که پیش از اقدام برای اخذ پذیرش در هر مقطعی، تمام شرایط از جمله شرایط سنی برای تحصیل در کشور ایتالیا را بررسی کنید.

سوالات متداول

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

برای 29سال – کارشناسی – هم ریسک داره؟

از کلاینتهای قبلیتون که این راه رو تجربه کردند …کسی هست که بشه باهاش ارتباط گرفت؟
این توی روال کارتون هست اصلا که بتونیم با کلاینتهای موفقتون ارتباط بگیریم؟

امتیاز دهید
5/5
آخرین بروز رسانی
11 مرداد 1402
به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

عکس یک مرد که داخل تبلت مشغول جستجو در اینترنت است
عکس مربوط به شهر لندن در انگلیس است که یکی از ساختمان های معروف شهر که ساعت هم دارد.
تصویر یک آقا است که پاسپورتش دستشه و پرچم آلمان هم روی میزش است و دستش را دراز کرده که پاسپورت را به کس دیگه ای که توی عکس معلوم نیست داره میدهد- قوانین جدید جاب آفر آلمان
یه خانم که توی کتابخانه پشت سیستمش نشسته و کلی کتاب هم روی هم جلوی سیستمش هست- بهترین کشور برای آزمون آیلتس
تماس رایگان

اگر می‌دانید چه کشور و چه روشی مناسب شماست،
از میان بیش از ۱۶۰ روش موجود دست به انتخاب بزنید.