سایت در حال بروز رسانی می باشد و ممکن است برخی مطالب تکمیل نباشد از صبوری شما سپاسگزاریم.

مؤسسه رصد و پایش چهره نگار سپندار

مهاجرت به کشور
مؤسسه رصد و پایش چهره نگار سپندار

تحصیل رایگان در ایتالیا به چه صورت است؟

آنچه در این مطلب می خوانید

مطالب پربازدید

عکس یک مرد که داخل تبلت مشغول جستجو در اینترنت است
عکس مربوط به شهر لندن در انگلیس است که یکی از ساختمان های معروف شهر که ساعت هم دارد.
تصویر یک آقا است که پاسپورتش دستشه و پرچم آلمان هم روی میزش است و دستش را دراز کرده که پاسپورت را به کس دیگه ای که توی عکس معلوم نیست داره میدهد- قوانین جدید جاب آفر آلمان
برای دریافت مشاوره رایگان این فرم را تکمیل کنید

مشاوره رایگان

تحصیل رایگان در ایتالیا

آیا تحصیل رایگان در ایتالیا امکانپذیر است؟ اگرچه ایتالیا بیشتر به عنوان مکانی تاریخی با طعم غذاهای خوشمزه شناخته می‌شود، اما مکانی مقرون به صرفه برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی است. ایتالیا به غیر از شهرها و مکان‌های دیدنی، دانشگاه‌های مشهوری نیز دارد. دانشگاه بولونیا قدیمی ترین دانشگاه جهان است که در این کشور قرار دارد. هر ساله دانشجویان از سرتاسر جهان برای تحصیل در ایتالیا به این کشور محبوب اروپایی سفر می‌کنند. با این وجود هزینه تحصیل در این کشور همواره یکی از مسائل مهم پیش‌روی دانشجویان است. اگر به دنبال تحصیل رایگان در ایتالیا هستید، این مقاله را بخوانید.

همه چیز درباره تحصیل رایگان در ایتالیا

برای اینکه موفق شوید به طور رایگان در ایتالیا تحصیل کنید، راهکارهایی وجود دارد. در ادامه با این راهکارها بیشتر آشنا شوید.

مهارت‌ها و نمونه کارهای خود را توسعه دهید

مهارت‌هایی که از سال‌های قبل از تحصیل در دانشگاه به عنوان یک دانشجو توسعه داده‌اید، در نهایت تعیین می‌کند که چه نوع دانشجویی باشید. توسعه این مهارت‌ها و پیدا کردن اینکه کدام سبک یادگیری بیشتر برای شما مناسب است، در دراز مدت برایتان مفید خواهد بود. به ویژه هنگامی که زندگی خود را در دانشگاهی دور از خانه آغاز می‌کنید. دانشجویانی که دارای مجموعه‌ای مهارت‌ها و توانایی‌های زیاد هستند، به طور ویژه‌ای مورد توجه دانشگاه های ایتالیا و حتی در سرتاسر جهان قرار دارند. دستاوردهایی که در آینده به دست خواهید آورد همیشه به این معناست که امروز چگونه پیشرفت می‌کنید. بنابراین هرچه تلاش شما بیشتر باشد و توانایی بیشتری داشته باشید، قطعا شانس تحصیل رایگان در ایتالیا را افزایش می‌دهید.

درخواست بورسیه تحصیلی ایتالیا

داشتن بهترین بورسیه تحصیلی کلید تحصیل رایگان در ایتالیا و حتی کسب درآمد بیشتر است. بسیاری از دانشگاه‌های درجه یک ایتالیا بورسیه‌های کامل و معاف از شهریه را ارائه می‌دهند. با اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا هزینه‌های شما نصف و گاهی به طور کامل پرداخت می‌شود. برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا ، در دانشگاه‌های مورد نظر خود جست وجو کرده و مناسب‌ترین بورسیه‌ها را پیدا کنید.

پس از انتخاب دانشگاه‌های مناسب برای تحصیل، می‌توانید الزامات را یکی‌یکی برآورده کنید. هنگامی که تمام شرایط را داشتید، برای بورسیه تحصیلی درخواست دهید. ترکیبی از نتایج عالی تحصیلی و یک برنامه کاربردی درخشان به شما کمک می‌کند تا به عنوان یک دانشجوی برجسته بورسیه تحصیلی بگیرید. اخذ بورسیه تحصیلی یک روش آسان برای تحصیل رایگان در ایتالیا، کاهش هزینه‌ها و حتی درآمد در هنگام تحصیل است.

بورسیه‌ها تحصیلی را می‌توان به صورت آنلاین در وب سایت‌ها یا پرتال‌های برخی از دانشگاه‌ها پیدا کرد. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی با دریافت این بورسیه‌ها به صورت رایگان در ایتالیا تحصیل می‌کنند. برخی از این بورسیه‌ها تمام هزینه‌های شهریه، اتاق و دانشگاه را پوشش می‌دهد. برخی از دانشگاه‌ها نیز بورسیه تحصیلی در قالب کمک‌هزینه تحصیلی ارائه می‌دهند. در حالی که برخی دیگر آنها را با مشارکت سایر نهادها مانند بانک‌های خصوصی یا سایر سازمان‌های دولتی در دسترس دانشجویان قرار داده‌اند. دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه پادوا و همچنین دانشگاه میلان ایتالیا از جمله ارائه‌دهندگان بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین‌المللی هستند.

برای دانشگاه های ارزان ایتالیا درخواست دهید

دانشگاه های ایتالیا می‌توانند به طور متوسط تا 4000 یورو شهریه دریافت کنند. این مبلغ برای بسیاری از دانشجویان، به ویژه دانشجویان بین‌المللی، بسیار زیاد است. اما اخذ پذیرش از دانشگاه های ارزان ایتالیا می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های تحصیل شود. همچنین تامین هزینه های تحصیل در کشور ایتالیا را با کمک هزینه‌های تحصیلی بسیار آسان می‌کند. بسیاری از دانشگاه های دولتی ایتالیا هزینه‌های کمتری را دریافت می‌کنند. براساس رشته‌های تحصیلی خود، دانشگاه های ارزان ایتالیا را پیدا کنید. سپس بهترین دانشگاهی را انتخاب کنید که آموزش باکیفیت و شهریه ارزان ارائه می‌دهد. با یک بورسیه تحصیلی خوب، هزینه‌های شما به راحتی تامین می‌شود.

جستجوی دانشگاه های مقرون به صرفه متناسب با بودجه شما یکی از راه‌های کاهش هزینه تحصیل در کشور ایتالیا به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی است. اگر قصد تحصیل به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی در این کشور را دارید، باید از میانگین هزینه تحصیل و زندگی در ایتالیا مطلع باشید. به طور متوسط هزینه تحصیل در کشور ایتالیا حدود 1600 دلار در سال است. در حالی که هزینه زندگی به طور متوسط 550 تا 750 یورو در ماه است. حضور در دانشگاه های ارزان در ایتالیا شروع خوبی برای امکان تحصیل رایگان در این کشور است.

تحصیل رایگان کارشناسی در ایتالیا

برخی از بهترین بورسیه‌ها برای تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی در ایتالیا وجود دارد. دانشگاه بولونیا قدیمی ترین دانشگاه این کشور و همچنین یکی از بهترین و رتبه‌دارترین دانشگاه های ایتالیاست. کمک‌های تحصیلی دانشگاه بولونیا برای دانشجویان بین‌المللی یکی از بهترین‌ها در نوع خود است. بورسیه‌های تحصیلی کامل به همراه 11،000 یورو کمک هزینه تحصیلی توسط این دانشگاه ارائه می‌شود. معافیت از شهریه تحت Unibo Action1 و کمک هزینه تحصیلی تحت Unibo Action 2 قرار می‌گیرد. این کمک هزینه فقط برای یک سال تحصیلی در دسترس است.

سوالات متداول

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

tahsil dar italia vaghean rayegan mishe ya taghriban?…masalam che ghesmat-haee gheire rayegane?

امتیاز دهید
5/5
آخرین بروز رسانی
11 مرداد 1402
به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

عکس یک مرد که داخل تبلت مشغول جستجو در اینترنت است
عکس مربوط به شهر لندن در انگلیس است که یکی از ساختمان های معروف شهر که ساعت هم دارد.
تصویر یک آقا است که پاسپورتش دستشه و پرچم آلمان هم روی میزش است و دستش را دراز کرده که پاسپورت را به کس دیگه ای که توی عکس معلوم نیست داره میدهد- قوانین جدید جاب آفر آلمان
یه خانم که توی کتابخانه پشت سیستمش نشسته و کلی کتاب هم روی هم جلوی سیستمش هست- بهترین کشور برای آزمون آیلتس
تماس رایگان

اگر می‌دانید چه کشور و چه روشی مناسب شماست،
از میان بیش از ۱۶۰ روش موجود دست به انتخاب بزنید.