سایت در حال بروز رسانی می باشد و ممکن است برخی مطالب تکمیل نباشد از صبوری شما سپاسگزاریم.

مؤسسه رصد و پایش چهره نگار سپندار

مهاجرت به کشور
مؤسسه رصد و پایش چهره نگار سپندار

آیا می توان اقامت دائم اسپانیا از طریق تحصیل گرفت؟

آنچه در این مطلب می خوانید

مطالب پربازدید

عکس یک مرد که داخل تبلت مشغول جستجو در اینترنت است
عکس مربوط به شهر لندن در انگلیس است که یکی از ساختمان های معروف شهر که ساعت هم دارد.
تصویر یک آقا است که پاسپورتش دستشه و پرچم آلمان هم روی میزش است و دستش را دراز کرده که پاسپورت را به کس دیگه ای که توی عکس معلوم نیست داره میدهد- قوانین جدید جاب آفر آلمان
برای دریافت مشاوره رایگان این فرم را تکمیل کنید

مشاوره رایگان

یکی از روش های ایده آل برای مهاجرت به این کشور زیبا و مدرن اروپایی می باشد که امروزه عده زیادی از ایرانی ها به دنبال آن هستند. در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را به طور کامل با روش های اخذ اقامت دائم اسپانیا از طریق تحصیل آشنا کنیم.

چرا باید به دنبال اخذ اقامت دائم اسپانیا از طریق تحصیل باشیم؟

اسپانیا یکی از کشور های حوزه اتحادیه اروپا بوده که از نظر زیبایی و آب و هوا کم نظیر است.‌ اخذ اقامت دائم اسپانیا از طریق تحصیل در مقایسه با تقاضای تحصیل و اقامت در کشور های دیگر از جمله آلمان، ایتالیا، انگلستان، کانادا و … کم تر مورد توجه علاقه مندان مهاجرت قرار می گیرد.

به همین دلیل است که رقابت کمتری برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا و بعد از آن دریافت اقامت دائمی این کشور نسبت به سایر نقاط محبوب جهان برای مهاجرت که به آن ها اشاره شد، وجود دارد. علاوه بر روش اخذ اقامت اسپانیا از طریق تحصیل، علاقه مندان می توانند از روش های دیگر از جمله سرمایه گذاری، ازدواج و کار برای گرفتن ویزای این کشور اقدام کنند اما موضوع بحث ما در این مقاله، بررسی شرایط اقامت دائم اسپانیا از طریق تحصیل می باشد‌.

اقامت دائم اسپانیا از طریق تحصیل

شرایط اقامت دائم اسپانیا از طریق تحصیل

دریافت اقامت دائم اسپانیا از طریق تحصیل، منوط به این است که شما در ابتدا بتوانید تحصیلات خود را با موفقیت به پایان برسانید و در مرحله بعدی، شغل مناسبی برای خود پیدا کنید. دولت اسپانیا به کسانی که برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت کرده اند، اجازه می دهد در صورت یافتن شغل مناسب و استخدام شدن در یک شرکت یا سازمان اسپانیایی معتبر، اقامت خود را تمدید کرده و در نهایت تبدیل به اقامت دائمی کنند.

اگر عملکرد شما در دانشگاه مورد قبول بوده و نمرات خوبی کسب کرده باشید، یافتن شغل بعد از پایان تحصیلات و دریافت اقامت دائم از طریق تحصیل راحت تر خواهد بود‌. کارفرمایان اسپانیایی برای استخدام نیروی کار مناسب و خبره، به این موضوع توجه می کنند که فرد جویای کار چه تخصص ها و توانمندی هایی دارد و آیا مهارت های ارتباطی را به خوبی یاد گرفته است یا نه.

فردی که به تازگی از یکی از دانشگاه های خوب اسپانیا فارغ التحصیل شده است و در حین تحصیل، مهارت های سخت و نرم خود از جمله مهارت های فکری، ارتباط موثر، توانایی حل مسئله و دیگر تخصص های لازم را به خوبی فرا گرفته است، شانس بالایی برای یافتن شغل مناسب بعد از فارغ التحصیلی و رسیدن به هدف اخذ اقامت دائم اسپانیا از طریق تحصیل را دارد؛ صرف نظر از این که نژاد، رنگ پوست، دین و فرهنگ او چه باشد.

بعد از یافتن شغل مناسب در اسپانیا می توانید اجازه اقامت در این کشور و ویزای کاری دریافت کنید. برای این که بتوانید اقامت دائم اسپانیا از طریق تحصیل را به دست آورید، باید حداقل ۵ سال بعد از اتمام تحصیلات خود در این کشور بمانید و کار کنید.‌ این نکته را مد نظر داشته باشید که این ۵ سال باید کاملا به هم پیوسته و بدون وقفه باشند. به طور دقیق تر می توان گفت که در طول یک سال نباید بیش از شش ماه آن را خارج از اسپانیا بوده و در طول کل مدت این ۵ سال (۶۰ ماه) بیشتر از ۳۰ ماه آن را خواه به طور پیوسته، خواه به طور نا پیوسته خارج از این کشور سپری کرده باشید.

بعد از دریافت اقامت دائم اسپانیا از طریق تحصیل و کار، باید ۵ سال دیگر هم صبر کنید تا بتوانید از دولت اسپانیا تقاضای تابعیت این کشور را نمایید. یعنی در مجموع از پایان تحصیلات شما تا رسیدن به تابعیت و شهروندی اسپانیا ده سال زمان لازم است. شروط خاصی برای دریافت تابعیت کشور اسپانیا لازم است که از جمله آن ها می توان به رعایت قانون و نداشتن سابقه کیفری، داشتن درآمد کافی و وضعیت اقتصادی پایدار، تسلط به زبان اسپانیایی و … اشاره کرد.

مزایای اقامت دائم اسپانیا از طریق تحصیل

علاقه مندان مهاجرت و ادامه تحصیل، می توانند رشته های مختلفی را برای تحصیل در اسپانیا انتخاب کنند و از روش های سرگرم کننده و نوین تدریس در کالج ها و دانشگاه های برتر این کشور بهره مند شوند. صرف نظر از این که چه رشته ای را برای مطالعه تخصصی در کالج یا دانشگاه انتخاب می کنید، اخذ اقامت دائم اسپانیا از طریق تحصیل در مقاطع مختلف می تواند مزیت ها و فواید زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

آشنایی با فرهنگ و مردم کشور اسپانیا

اسپانیا کشوری دارای قدمتی طولانی، فرهنگ غنی و مردمی پر نشاط و شاداب است و به همین دلیل دانشجویان خارجی که برای تحصیل، کار و اخذ اقامت و تابعیت وارد این کشور می شوند؛ تحت تاثیر فرهنگ و جو مثبت حاکم بر جامعه قرار گرفته و با امید بیشتری به کار و تلاش خود برای داشتن زندگی بهتر ادامه می دهند.

آگاهی از تاریخ و هنر کشور اسپانیا

اقامت دائم اسپانیا از طریق تحصیل این فرصت را به شما می دهد که با تاریخ، داستان ها، افسانه ها، هنر و ادبیات اسپانیا آشنا شوید و نکات مفیدی را از گذشته و آثار ادبی این کشور بیاموزید. ادامه حضور در کشور اسپانیا و یادگیری زبان شیرین اسپانیایی به صورت کاملا عملی و کاربردی، به این معنا است که شما قادر هستید به دومین زبان پر کاربرد و پر تکلم در دنیا سخن بگویید. تسلط به زبان اسپانیایی این امکان را به شما می دهد که برای سفر یا کار به بسیاری از کشورهای اسپانیایی زبان دنیا از جمله آرژانتین، کلمبیا، مکزیک، کوبا، پاناما، پرو، اکوادور، شیلی، کاستاریکا و … بروید‌.

یک دختر مو فردار کوتاه مشکی کنار دختری مو طلایی با لپ تاپ های سفید روی مبل قرمز کنار وسری با یک تبلت مشکی نشسته و در حال لبخند هستند و پرچم اسپانیا بک گراند آن هاست - اقامت دائم اسپانیا از طریق تحصیل

استفاده از برنامه های تفریحی و شاد اسپانیا

اقامت دائم از طریق تحصیل در اسپانیا همچنین باعث می شود با مردم خونگرم و مهمان نواز این کشور آشنا شده و معاشرت با چنین افرادی در آینده فردی و شغلی شما تاثیر مثبتی خواهد گذاشت. لذت بردن از برنامه های تفریحی و شاد کشور اسپانیا از جمله موسیقی گوش نواز، هنر های نمایشی جذاب، مسابقات و تورنمنت های ورزشی پر هیجان، تورهای گردشگری و بازدید از آثار هنری و تاریخی این کشور، فستیوال های متنوع و رنگارنگ و تجربه غذاهای لذیذ و خوش رنگ و لعاب مديترانه ای از دیگر مزیت های اخذ اقامت دائم اسپانیا از این طریق می باشد‌.

کشف استعدادها و توانایی های خود در اسپانیا

چنانچه قصد دارید به تنهایی به کشور اسپانیا مهاجرت کرده و ادامه تحصیل دهید، نگران تنها بودن و حس غربت نباشید، زیرا زندگی، تحصیل و کار در این کشور شگفت انگیز می تواند برای شما سرشار از تجربه های تازه و فرصتی جهت کشف توانمندی ها و استعداد های تان باشد‌.‌ قرار گرفتن در محیطی مناسب یکی از تاثیرگذارترین عواملی است که می تواند به رشد و شکوفایی استعدادهای شما کمک کند. فقط بهتر است که زبان اسپانیایی را یادبگیرید.

بهره بردن از خدمات درمانی اسپانیا

با اخذ اقامت دائم اسپانیا از طریق تحصیل و تبدیل به شهروند رسمی این کشور شدن می توانید از خدمات عالی درمانی و بهداشتی اسپانیا بهره مند شوید‌. جالب است بدانید کیفیت بالای خدمات درمانی در اسپانیا سبب شده این کشور اروپایی مدرن، رتبه سوم را در بین سیستم های بهداشت و درمان دنیا به دست آورد.

برای دریافت خدمات درمانی دولتی در اسپانیا لازم است اقامت قانونی این کشور را اخذ کرده و در موسسه ملی تامین اجتماعی ثبت نام کنید و در هنگام مراجعه به مراکز درمانی، کارت بهداشت عمومی خود را ارائه دهید. اگر به همراه خانواده خود به اسپانیا مهاجرت کرده باشید، در صورت اخذ اقامت قانونی این کشور، خانواده شما نیز تحت پوشش بیمه و مشمول دریافت خدمات درمانی و بهداشتی خواهند بود. منظور ما از خانواده، همسر، خواهر، برادر و فرزندان تا سن بیست و شش سالگی هستند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شرایط و مزایای اقامت دائم اسپانیا از طریق تحصیل را به صورت تخصصی بررسی کنیم و به این سوال اساسی پاسخ دهیم که برای دریافت اقامت دائمی و در ادامه، تابعیت کشور اسپانیا به روش تحصیلی چگونه باید اقدام کرد. مهم ترین نکته برای تمدید و دائمی کردن اقامت در اسپانیا از طریق تحصیل این است که بتوانید بعد از فارغ التحصیلی، شغل مناسبی پیدا کرده و حداقل مدت پنج سال در این کشور بمانید و کار کنید.

 

سوالات متداول درباره اخذ اقامت دائم اسپانیا از طریق تحصیل

  1. اقامت دائم اسپانیا از طریق تحصیل چگونه است؟

برای دریافت این اقامت از طریق تحصیل باید بعد از به پایان رساندن تحصیلات خود، شغل مناسبی پیدا کرده و 5 سال بدون وقفه در این کشور کار و اقامت کنید و در مرحله بعد درخواست اقامت دائمی دهید.

  1. برای دریافت تابعیت کشور اسپانیا چند سال بعد از دریافت اقامت دائم می توان اقدام کرد؟

باید حداقل 5 سال از اخذ اقامت دائم اسپانیا یا دیگر روش های کسب اقامت گذشته باشد تا بتوانید تقاضای دریافت تابعیت کنید.

سوالات متداول

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امتیاز دهید
5/5
آخرین بروز رسانی
11 مرداد 1402
به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

عکس یک مرد که داخل تبلت مشغول جستجو در اینترنت است
عکس مربوط به شهر لندن در انگلیس است که یکی از ساختمان های معروف شهر که ساعت هم دارد.
تصویر یک آقا است که پاسپورتش دستشه و پرچم آلمان هم روی میزش است و دستش را دراز کرده که پاسپورت را به کس دیگه ای که توی عکس معلوم نیست داره میدهد- قوانین جدید جاب آفر آلمان
یه خانم که توی کتابخانه پشت سیستمش نشسته و کلی کتاب هم روی هم جلوی سیستمش هست- بهترین کشور برای آزمون آیلتس
تماس رایگان

اگر می‌دانید چه کشور و چه روشی مناسب شماست،
از میان بیش از ۱۶۰ روش موجود دست به انتخاب بزنید.