سایت در حال بروز رسانی می باشد و ممکن است برخی مطالب تکمیل نباشد از صبوری شما سپاسگزاریم.

مؤسسه رصد و پایش چهره نگار سپندار

مهاجرت به کشور
مؤسسه رصد و پایش چهره نگار سپندار

چهارصد هزار دانشجوی بین‌المللی در آلمان

آنچه در این مطلب می خوانید

مطالب پربازدید

عکس یک مرد که داخل تبلت مشغول جستجو در اینترنت است
عکس مربوط به شهر لندن در انگلیس است که یکی از ساختمان های معروف شهر که ساعت هم دارد.
تصویر یک آقا است که پاسپورتش دستشه و پرچم آلمان هم روی میزش است و دستش را دراز کرده که پاسپورت را به کس دیگه ای که توی عکس معلوم نیست داره میدهد- قوانین جدید جاب آفر آلمان
برای دریافت مشاوره رایگان این فرم را تکمیل کنید

مشاوره رایگان

چهارصد هزار دانشجوی بین‌المللی در آلمان

بر اساس آخرین اطلاعات رسمی ثبت نام برای دانشجویان در آلمان، تعداد دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در دانشگاه های آلمان نسبت به ترم زمستانی سال قبل (2019-2018) به 393597 نفر افزایش یافته است.

آلمان برنامه‌ای جدی را در رقابت‌های بین‌المللی آموزش دنبال می‌کند و پیوسته دانش‌آموزان با استعداد و بلند پرواز را از سراسر جهان جذب می‌کند. به خاطر داشته باشید که آلمان در بین پنج مقصد برتر تحصیلی در سطح جهان قرار دارد و این تنها کشور اروپایی است که هزینه های تحصیل در آن بسیار پایین است.

آمار ثبت نام اخیر حاکی از افزایش قابل توجه تعداد دانشجویان بین المللی پس از لغو شهریه برای دانشجویان خارجی در سال 2014 است. جدیدترین داده ها هیچ نشانه ای از تغییر را برای دانشجویان بین المللی نشان نمی دهد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط آژانس ملی آمار آلمان، تعداد دانشجویان غیر آلمانی شاغل به تحصیل در دانشگاه های آلمان در ترم زمستان سال 2018 به 393597 نفر رسیده است. این تعداد 14 درصد از دانشجویان را تشکیل می دهد. کل جمعیت دانشجویی در آلمان

اکثر این دانشجویان (229008) در دانشگاه ها ثبت نام کرده اند که 90899 نفر از آنها در ترم اول تحصیل کرده اند. علاوه بر این، 28259 دانش آموز در مدارس عالی حرفه ای ثبت نام کردند، در حالی که 122625/122 دانش آموز در کالج ها تحصیل می کردند.

نکته قابل توجه این است که طبق آمار، اکثریت دانشجویان دانشگاه های آلمان را پسر (53 درصد) در مقابل 47 درصد دختر تشکیل می دهند. مهندسی همچنان جذاب ترین رشته برای دانشجویان بین المللی در آلمان است. برای سال تحصیلی 2019-2018، دانشکده های مهندسی آلمان میزبان 32373 دانشجوی غیر آلمانی بودند. تعداد دانشجویان پسر در دوره های مهندسی همچنان بیشتر از دانشجویان دختر است. با این حال، از سال تحصیلی 2018-2017 تا سال تحصیلی 2019-2018، تعداد دانش آموزان دختر از 8965 به 9140 افزایش یافته است.

رشته هایی مانند حقوق، بازرگانی و علوم اجتماعی نیز بسیار محبوب هستند، به طوری که 80991 دانشجوی بین المللی در این مناطق برای ترم زمستان ثبت نام کرده اند. سال 2019-2018. برخلاف مهندسی، اکثر دانشجویان بین المللی در این رشته ها زن بودند. آمارها حاکی از آن است که در سال گذشته 16008 دانشجوی بین المللی زن در رشته های حقوق، بازرگانی و علوم اجتماعی در آلمان ثبت نام کرده اند.

علوم انسانی، ریاضیات و علوم طبیعی نیز جذاب به نظر می رسند. اطلاعات ثبت نام از ترم زمستان 2019-2018 نشان می دهد که 11688 دانشجوی بین المللی در رشته های علوم انسانی و 8622 دانش آموز در حال تحصیل در رشته های ریاضی و علوم طبیعی هستند.

همچنین مشهود است که 59723 دانش آموز بین المللی در ترم زمستانی سال جاری ثبت نام کرده اند و 28259 دانش آموز در مدارس عالی حرفه ای تحصیل می کنند.

بیشترین تعداد دانشجویان بین المللی در ایالت های «نوردراین-وستفالن» و «باواریا» ثبت نام کرده اند. بر اساس این آمار، 12882 دانشجوی خارجی در «نوردراین وستفالن» (پرجمعیت‌ترین ایالت آلمان) و 10472 دانشجوی خارجی دیگر در دانشگاه‌های «باواریا» (آلمان) مشغول به تحصیل بودند. دومین ایالت پرجمعیت).

جدا از رتبه بندی های مختلف دانشگاه های جهانی، دانشگاه های آلمان در بین بهترین دانشگاه های جهان قرار دارند. از یک طرف، هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی حداقل یا اصلا وجود ندارد، در حالی که از سوی دیگر، هزینه های زندگی در آلمان برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است. این عوامل، همراه با بسیاری دیگر، تحصیل در آلمان را بسیار مقرون به صرفه و یک هدف آموزشی مهم برای بسیاری از زبان آموزان مشتاق در سراسر جهان می کند.

سوالات متداول

آلمان کشوری با کیفیت آموزشی بالا، هزینه های مقرون به صرفه و فرصت های شغلی مناسب است. این عوامل باعث شده است که آلمان به یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی در جهان تبدیل شود. کیفیت بالای آموزش دانشگاه های آلمان از کیفیت بالایی برخوردار هستند و در میان بهترین دانشگاه های جهان قرار دارند. دانشگاه های آلمان در رشته های مختلف، از جمله مهندسی، علوم، پزشکی و علوم انسانی، دارای رتبه های جهانی بالایی هستند. شهریه رایگان اکثر دانشگاه های دولتی آلمان شهریه ای ندارند. این امر تحصیل در آلمان را برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه می کند. نتیجه اگر به دنبال تحصیل در یک کشور با کیفیت آموزشی بالا و هزینه های مقرون به صرفه هستید، آلمان می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

بجز آلمان در کدام کشور اروپایی تحصیل رایگان است؟

امتیاز دهید
5/5
آخرین بروز رسانی
12 آبان 1402
به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

عکس یک مرد که داخل تبلت مشغول جستجو در اینترنت است
عکس مربوط به شهر لندن در انگلیس است که یکی از ساختمان های معروف شهر که ساعت هم دارد.
تصویر یک آقا است که پاسپورتش دستشه و پرچم آلمان هم روی میزش است و دستش را دراز کرده که پاسپورت را به کس دیگه ای که توی عکس معلوم نیست داره میدهد- قوانین جدید جاب آفر آلمان
یه خانم که توی کتابخانه پشت سیستمش نشسته و کلی کتاب هم روی هم جلوی سیستمش هست- بهترین کشور برای آزمون آیلتس
تماس رایگان

اگر می‌دانید چه کشور و چه روشی مناسب شماست،
از میان بیش از ۱۶۰ روش موجود دست به انتخاب بزنید.