سایت در حال بروز رسانی می باشد و ممکن است برخی مطالب تکمیل نباشد از صبوری شما سپاسگزاریم.

مؤسسه رصد و پایش چهره نگار سپندار

مهاجرت به کشور
مؤسسه رصد و پایش چهره نگار سپندار

شرایط ویزای تمکن مالی فرانسه چیست؟

آنچه در این مطلب می خوانید

مطالب پربازدید

عکس یک مرد که داخل تبلت مشغول جستجو در اینترنت است
عکس مربوط به شهر لندن در انگلیس است که یکی از ساختمان های معروف شهر که ساعت هم دارد.
تصویر یک آقا است که پاسپورتش دستشه و پرچم آلمان هم روی میزش است و دستش را دراز کرده که پاسپورت را به کس دیگه ای که توی عکس معلوم نیست داره میدهد- قوانین جدید جاب آفر آلمان
برای دریافت مشاوره رایگان این فرم را تکمیل کنید

مشاوره رایگان

عکس یک میز که بر روی آن یک پرجم از اسپانیا و پاسپورت و یک عینک است - شرایط ویزای تمکن مالی فرانسه

فرانسه یکی از پربازدید‌ترین و محبوب ترین کشورهای جهان شناخته می شود که مهاجران و توریست های زیادی را جذب خود می کند. به همین دلیل هم خیلی از افراد می خواهند بدانند که شرایط ویزای تمکن مالی فرانسه چگونه است و با چه شرایطی می توانند به این کشور زیبا مهاجرت کنند. ما در این مقاله به شرایط ویزای تمکن مالی فرانسه چیست و  معرفی مراحل را به شما توضیح می دهیم که برای مهاجرت از طریق تمکن مالی فرانسه، باید چه شرایطی داشته باشد تا بتواند این ویزا را به دست بیاورید.

همان طور که می دانید، ویزای تمکن مالی فرانسه نسبت به سایر ویزا ها، متفاوت است. برای اخذ این ویزا، باید شرایط به خصوصی داشته باشید. در صورتی که حتی یکی از این شرایط را هم نداشته باشید، احتمال دارد نتوانید ویزای تمکن مالی که این کشور را به دست بیاورید. از این رو، این شرایط را به دقت مطالعه کنید تا در زمان مناسب، هر یک از آن ها را آماده سازید.

دریافت ویزای تمکن مالی فرانسه چه مزایایی دارد؟

در صورتی که شرایط ویزای تمکن مالی فرانسه را داشته باشید و بتوانید این ویزا را اخذ کنید، امکانات زیادی پیش روی شما قرار دارند. به همین دلیل هم اغلب افراد ترجیح می دهند در سریع ترین زمان ممکن، برای اخذ این ویزا اقدام کنند. برخی از مهم ترین مزایای دریافت این ویزا در کشور فرانسه، عبارتند از:

  • عدم شرط حضور: لازم نیست در طول مدت اقامت خود در فرانسه، دائماً در این کشور باشید. فقط کافی است که در این بازه زمانی 2 بار به فرانسه وارد شده باشید.
  • عدم نیاز به مدارک تحصیلی بالا و مدرک زبان فرانسه
  • تحصیل رایگان برای تمام اعضای خانواده
  • امکان دریافت ویزای شینگن و سفر به سایر کشورهای حوزه شینگن در اروپا
  • دریافت اقامت دائم و پاسپورت فرانسه بعد از چند سال
  • امکان راه اندازی کسب و کار در فرانسه

برای دریافت ویزای تمکن مالی فرانسه باید چه شرایطی داشته باشیم؟

همان طور که از نام این روش مشخص است، یکی از مهم ترین شرایط ویزای تمکن مالی فرانسه این است که تمکن مالی داشته باشید. این بدان معنی است که باید هزینه نسبتاً زیادی برای این نوع ویزا پرداخت کنید تا بتوانید زندگی آرامی در این کشور داشته باشید.

به بیان دیگر، در این روش شما با تکیه بر تمکن مالی خود، به کشور فرانسه مهاجرت می کنید. برای این که بتوانید شرایط ویزای تمکن مالی فرانسه را داشته باشید، نیاز به دو منبع مالی مهم برای ارائه دارید:

  1. حقوق ثابت به صورت ماهانه: کسی که برای دریافت ویزای تمکن مالی اقدام می کند، باید حداقل 1300 یورو حقوق ثابت ماهانه داشته باشد.
  2. سرمایه اولیه برای اقامت: متقاضی اصلی یا همان سرپرست خانوار، باید حداقل 40 هزار یورو سرمایه اولیه داشته باشد. این سرمایه برای همسر به 20 هزار یورو و به ازای هر فرزند، 10 هزار یورو برآورد می شود.

توجه داشته باشید که تمام درآمد حقوق ثابت و یا سرمایه اولیه توسط دولت فرانسه بررسی می شود. فرقی ندارد که این سرمایه در ایران و یا کشور دیگری باشد؛ در هر صورت، باید مورد تایید دولت فرانسه قرار بگیرد تا بتوانید ویزای تمکن مالی را بگیرید.

  1. اجاره یا خرید خانه در کشور فرانسه

برای این که شرایط ویزای تمکن مالی کشور فرانسه را داشته باشید، باید حتماً یک خانه در این کشور اجاره کرده یا بخرید. در این شرایط، مهم نیست که برای این خانه چقدر هزینه می کنید، اما باید به متراژ آن توجه داشته باشید. به ازای هر یک از اعضای خانواده که در پرونده سرپرست خانوار آمده است، باید حداقل 15 متر زیربنا در نظر گرفته شود. برای مثال، خانواده ای که 4 عضو دارد، حداقل باید خانه ای با متراژ 60 متر بخرد یا اجاره کند.

نمای از برج ایفل در مجاورت رودخانه نزدیک ان - شرایط ویزای تمکن مالی فرانسه

آیا بعد از دریافت ویزای تمکن مالی فرانسه می توان کار کرد؟

از آنجا که یکی از مهم ترین شرایط ویزای تمکن مالی فرانسه داشتن سرمایه اولیه نسبتاً زیاد است، این روش برای کسانی مناسب به نظر می رسد که از نظر مالی هیچ گونه مشکلی ندارند. در نتیجه، افرادی که سرمایه اولیه برای تامین هزینه های زندگی خود در کشور فرانسه را داشته باشند، اجازه کار کردن در این کشور را ندارند.

البته این بدان معنی نیست که نمی توانید هیچ گونه فعالیت اقتصادی در کشور فرانسه انجام دهید. بعد از این که شرایط ویزای تمکن مالی فرانسه برای شما تأیید شد و اقامت خود را در این کشور آغاز کردید، می توانید املاک و مستغلات زیادی در این کشور خریدوفروش کنید و از این نظر، هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. پس می توانید از این طریق سرمایه‌گذاری در این زمینه، به کسب درآمد بپردازید و مشکلی از این نظر نیست.

چه مدارکی برای ویزای تمکن مالی فرانسه نیاز است؟

برای این که شرایط ویزای تمکن مالی فرانسه را داشته باشید، باید مدارک مورد نیاز برای انجام این کار را ارائه دهید. آماده سازی مدارک اهمیت خیلی زیادی برای دریافت ویزا دارد. زیرا در صورتی که هر یک از مدارک شما شما ناقص باشند، به راحتی درخواست ویزای تمکن مالی رد خواهد شد.

همچنین توجه داشته باشید که هرگز نباید از مدارک جعلی برای ارائه استفاده کنید. زیرا اگر مدارک ارائه داده شما به سفارت اعتبار کافی نداشته باشند، مجدداً رد می شوند. برخی از مهم ترین و اصلی ترین مدارکی که برای داشتن شرایط ویزای تمکن مالی فرانسه باید داشته باشید، عبارت اند از:

  • گذرنامه معتبر با حداقل 13 ماه اعتبار
  • انگیزه نامه
  • پر کردن فرم درخواست برای دریافت ویزا
  • مدارک شناسایی
  • سند ازدواج (در صورت تاهل و اگر بخواهید همسر خود را نیز ببرید)
  • عکس مناسب با پاسپورت
  • اثبات تمکن مالی برای دریافت این پیتزا
  • رسید پرداخت همه هزینه ها
  • بیمه درمانی معتبر در فرانسه (این بیمه باید حداکثر 30 هزار یورو را تحت پوشش خود قرار دهد.)
  • اجاره نامه یا سند خرید برای اینکه ثابت کنید در فرانسه، محل زندگی ثابتی دارید
  • یک گواهی که ثابت کنید در این کشور فعالیت اقتصادی انجام نخواهید داد.
  • گواهی عدم سوء پیشینه

بعد از این که تمام مدارک بالا به درستی آماده و ارائه شد، باید منتظر باشید که سفارت مدارک شما را تأیید کند. فراموش نکنید که به همراه داشتن تمامی مدارک برای داشتن شرایط ویزای تمکن مالی فرانسه اهمیت فوق العاده زیادی دارد.

الزام داشتن ویزای توریستی فرانسه برای دریافت ویزای تمکن مالی

یکی از مهم ترین شرایط ویزای تمکن مالی فرانسه برای تمام افراد، این است که قبلاً به صورت توریستی از این کشور بازدید کرده باشند. این بدان معنی است که قبل از درخواست برای ویزای تمکن مالی، فرد متقاضی باید ویزای توریستی این کشور را هم داشته باشد.

در صورتی که این ویزا را ندارید، می توانید در ابتدا برای دریافت ویزای توریستی فرانسه اقدام کنید و سپس، شرایط ویزای تمکن مالی فرانسه برای شما هم کامل خواهد شد. خوشبختانه یکی از اولین سفارت هایی که بعد از همه گیری بیماری کرونا و محدودیت های موجود برای سفر، برنامه ویزای توریستی خود را مجدداً آغاز کرد، سفارت فرانسه بود.

متقاضیان باید در ابتدا ویزای توریستی کشور فرانسه را بگیرند و سپس برای دریافت ویزای تمکن مالی اقدام کنند. این موضوع یعنی این که فرد در ابتدا از فرانسه بازدید کرده و بعد از مشاهده وضعیت زندگی مطلوب در این کشور، تصمیم گرفته ادامه زندگی را در فرانسه بگذراند.

سؤالات متداول درباره شرایط ویزای تمکن مالی فرانسه

مهم ترین شرایط ویزای تمکن مالی فرانسه چیست؟

حقوق ماهیانه ثابت 1300 یورو و سرمایه اولیه 40 هزار یورو، یکی از مهم ترین شرایط دریافت این ویزا به شمار می روند. همچنین باید حتماً یک اجاره نامه یا قولنامه برای اثبات دارا بودن خانه ای در فرانسه به سفارت ارائه دهید.

آیا بعد دریافت ویزای تمکن مالی فرانسه، اقامت دائم این کشور را می گیرم؟

پس از این که ویزای تمکن مالی شما در کشور فرانسه تأیید شد، کارت اقامت موقت برای شما صادر می شود. این کارت تا 5 سال اعتبار دارد و بعد از گذشت این 5 سال، می توانید برای دریافت اقامت دائم در این کشور اقدام کنید.

سوالات متداول

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امتیاز دهید
5/5
آخرین بروز رسانی
11 مرداد 1402
به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

عکس یک مرد که داخل تبلت مشغول جستجو در اینترنت است
عکس مربوط به شهر لندن در انگلیس است که یکی از ساختمان های معروف شهر که ساعت هم دارد.
تصویر یک آقا است که پاسپورتش دستشه و پرچم آلمان هم روی میزش است و دستش را دراز کرده که پاسپورت را به کس دیگه ای که توی عکس معلوم نیست داره میدهد- قوانین جدید جاب آفر آلمان
یه خانم که توی کتابخانه پشت سیستمش نشسته و کلی کتاب هم روی هم جلوی سیستمش هست- بهترین کشور برای آزمون آیلتس
تماس رایگان

اگر می‌دانید چه کشور و چه روشی مناسب شماست،
از میان بیش از ۱۶۰ روش موجود دست به انتخاب بزنید.