سایت در حال بروز رسانی می باشد و ممکن است برخی مطالب تکمیل نباشد از صبوری شما سپاسگزاریم.

مؤسسه رصد و پایش چهره نگار سپندار

مهاجرت به کشور
مؤسسه رصد و پایش چهره نگار سپندار

بهترین کشور برای مهاجرت در سال 2023

آنچه در این مطلب می خوانید

مطالب پربازدید

عکس یک مرد که داخل تبلت مشغول جستجو در اینترنت است
عکس مربوط به شهر لندن در انگلیس است که یکی از ساختمان های معروف شهر که ساعت هم دارد.
تصویر یک آقا است که پاسپورتش دستشه و پرچم آلمان هم روی میزش است و دستش را دراز کرده که پاسپورت را به کس دیگه ای که توی عکس معلوم نیست داره میدهد- قوانین جدید جاب آفر آلمان
برای دریافت مشاوره رایگان این فرم را تکمیل کنید

مشاوره رایگان

بهترین کشور برای مهاجرت کدام است؟

راحت ترین و بهترین کشور برای مهاجرت! چه کسی می تواند به این سوال پاسخ دهد؟

این سؤال به همان اندازه که زیاد پرسیده می‌شود، می‌تواند سؤال اشتباهی هم باشد. باید در نظر داشت اینکه بهترین کشور برای مهاجرت کدام است، از دیدگاه هرکس و براساس شرایط واقع‌بینانه ممکن است متفاوت باشد. ممکن است همان‌قدر که مهاجرت به دانمارک و یا فرانسه از طریق ادامه تحصیل برای یک جوان 22 ساله بهترین گزینه باشد، ثبت شرکت در انگلستان و یا اتریش برای یک بیزینس‌من 42 ساله درست به نظر بیاید. برای یک زوج میانسال که در رشته‌های تکنولوژیک درس خوانده‌اند و سابقه کار دارند، شاید بهترین گزینه اخذ ویزای کار آلمان باشد و درعینِ‌حال برای کسی که به غیر از خود، همسر و فرزندان، علاقه دارد مادر و پدر کهنسالش را نیز همراه خود ببرد، بدیهی است که خرید ملک یونان  و اخذ اقامت یونان مناسب‌تر است.
به غیر از مواردی که ما دربارۀ شرایط فردی خودمان قبل از آغاز فرایند مهاجرت در نظر می‌گیریم، حداقل دو شاخص دیگر هم در این میان نقش می‌آفرینند: توان مالی ما و قوانین کشورهای دیگر در خصوص پذیرش ما.
ما در این مقاله قصد داریم، یک بار برای همیشه، محورهای متنوعی را که هنگام پاسخ به این سؤال باید در نظر بگیریم با یکدیگر مرور کنیم. از این‌که این مقاله را تا انتها خوانده و از آن در تعیین مسیر آتی زندگی خود استفاده می‌کنید، پیشاپیش خرسندیم.

مهم‌ترین پارامترهایی که در این مقاله براساس آن «بهترین کشور برای مهاجرت کدام است» را تعریف می‌کنیم از این قرارند:

فاکتورهای اختصاصی شما برای بهترین کشور برای مهاجرت

  • فاکتور سن؛
  • فاکتور مهارت‌ها؛
  • فاکتور مدارج دانشگاهی؛
  • فاکتور میزان سرمایه؛
  • فاکتور وضعیت تأهل؛
  • فاکتور زبان‌های خارجه؛
  • فاکتور میزان ریسک‌پذیری؛
  • فاکتور ملیت؛
  • فاکتور مدت زمان مدنظر برای مهاجرت؛
  • هدف غایی از مهاجرت.

فاکتورهای بهترین و راحت ترین کشور مقصد

  • شاخص امید به زندگی؛
  • شاخص تولید ناخالص ملی؛
  • چگونگی قوانین پذیرش اتباع خارجه؛
  • نرخ تورم؛
  • چگونگی آب‌وهوا؛
  • جمعیت و میزان رشد آن؛
  • شاخص امنیت اجتماعی؛
  • شاخص فساد؛
  • شاخص کیفیت زندگی؛
  • شاخص آسان بودن راه‌اندازی کسب‌وکار؛
  • هزینه‌های زندگی؛
  • هزینه دریافت اقامت.

شاید باورش سخت باشد، اما تا همین حالا شما با 22 شاخص تعیین‌کننده برای این موضوع که بدانیم «بهترین کشور برای مهاجرت کدام است» روبه‌رو شده‌اید! 22 ضربدر 22 یعنی 484 وضعیت محتمل را تا کنون در نظر داشته باشید و به این وضعیت‌ها سلیقه‌تان را هم اضافه کنید. گاهی ممکن است همۀ شرایط شما را به دریافت اقامت از طریق اوراق قرضه در پرتغال سوق دهد درصورتی‌که شما بدون دلیل خاصی از این کشور خوشتان نمی‌آید!
فرآیند مهاجرت به همین دلیل پیچیده است که شاهد هستید؛ و صد البته متأسفانه، روش کار مؤسسات خدمات مهاجرتی در اغلب اوقات این فرایند و این شاخص‌ها را نادیده می‌گیرد. ما اغلب شاهد هستیم که مؤسسات مدعی انجام انواع و اقسام روش‌ها در کشورهای مختلفند، بی‌آنکه خودشان به صورت دسته اول در آن خصوص مهارتی داشته باشند. همچنین معضل دیگر در این فرایند این است که گاهی مهم‌ترین مبنای آن‌ها برای پیشنهاد دادن یک روش به متقاضیان چیزی است که بلد هستند و یا برایشان سود بیشتر دارد.

با عنایت به این موضوع، بهتر است خودتان دست به کار شوید و یک جدول برای خودتان تهیه کنید و در ادامۀ مقاله فاکتورهای فردی و شاخص‌های کشورهای مقصد را استخراج کنید تا بتوانید بهترین کشور برای مهاجرت را از نظر خودتان بیابید. هرچه باشد، مهاجرت برای اغلب ما، یکی از پرهزینه‌ترین و مهم‌ترین تصمیم‌های زندگیست. خوب است با کمی دقت در این خصوص، شرمندۀ آینده خود و فرزندانمان نشویم.

فاکتورهای اختصاصی انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت

فاکتور سن

این ذهنیت در عموم مردم جا افتاده است که سنین کمتر برای مهاجرت بهتر است. بله، به علت میزان ریسک‌پذیری، مجرد بودن و امکان اخذ ویزاهای دانشجویی و کار، شاید گزینه‌های متنوع و ارزان‌تری در اختیار شما باشد، اما در عوض بسیاری از روش‌های مهاجرتی هستند که اتفاقاً برای سن‌بالاترها مطلوب هستند. روش‌های تمکن مالی فرانسه و یونان و یا روش‌های ثبت شرکت، مناسب متقاضیان با سن و تجربه بالاتر هستند. اجازه ندهید این موضوع گولتان بزند. برای سنین کمتر، آزادی عمل بیشتر، و برای سنین بالاتر، روش‌های مهاجرتی مطمئن‌تر هستند.

بیشتر بدانیم: با ثبت یک شرکت، چگونه می توان اقامت اروپا را به دست آورد؟

فاکتور مهارت‌ها

من فاکتور مهارت را یقیناً از مدرک دانشگاهی در امر مهاجرت برتر می‌دانم.

سال‌ها مواجهه با ایرانی‌های موفق مهاجر، این ذهنیت را در من ایجاد کرده است که مهارت‌های فردی همانند ارتباطات اجتماعی، خوشخویی و گرم بودن در تعاملات، کنجکاوی، سرسختی و توانایی حل مشکلات، مهم‌ترین ابزار یک مهاجر است. چه بسیار متقاضیانی که با مدارک دانشگاهی عالی در اروپا دیده‌ام که پس از مدتی به علت ناتوانی در پذیرش فرهنگ جدید به کشور خودشان بازگشته و یا در همان‌جا به شرایطی نه چندان مناسب تن داده‌اند. مثبت‌اندیشی همراه با جدیت و واقع‌نگری برای پشت سر گذاشتن چالش‌های پیش روی شما بسیار تعیین‌کننده‌اند. و این فاکتورها معمولاً یا در یک انسان هست و یا برای به دست آوردنشان باید سختی زیادی را متحمل شود. هرچقدر مهارت‌های فردی بیشتری داشته باشید، دایره روش‌های بیشتری را می‌توانید مد نظر قرار بدهید.

برای مثال کسی که از ابتدا انتظار دارد در یک شغل با تشخص اجتماعی بالا قرار بگیرد، دامنه روش‌های مورد نظرش کاهش شدیدی می‌یابد.

فاکتور مدارج دانشگاهی

مدارک دانشگاهی برای کسانی که درنهایت تا 38 سال دارند، یک اهرم بسیار تعیین‌کننده است. به‌خصوص اگر سابقه کاری مرتبط همراه با بیمه هم داشته باشند. این افراد گسترۀ فراوانی از روش‌ها را برای مهاجرت در اختیار خواهند داشت. هرچند که رشته مورد نظر می‌تواند در این موضوع بسیار پراهمیت باشد. بعضی از رشته‌ها که از قضا در ایران بسیار پرطرفدار هستند، همچون وکالت و مهندسی عمران، از آنجا که در هر کشوری قوانین مخصوص به خود را دارند، برخلاف انتظار کمک چندانی به شما نخواهند کرد. مگر آنکه در دوره‌های مربوطه شرکت کرده و مدرکتان را با معیارهای کشور مقصد همراستا سازید. گاهی مسیر انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت، از مدارک دانشگاهی شما می گذرد.

فاکتور میزان سرمایه

بدیهی است که پول در مهاجرت هم همانند بسیاری از حوزه‌های دیگر حرف اول را بزند. داشتن میزان مشخصی از پول می‌تواند به صورت مستقیم شما را به اقامت و یک پاسپورت معتبر برساند. حتی میزان کمتری از آن اگر روحیۀ راه‌اندازی کسب‌وکار داشته باشید می‌تواند به شما کمک کند تا با ثبت شرکت در بهترین کشورهای جهان و اشتغال به کارآفرینی یک مسیر محترمانه و رو به رشد را پس از مهاجرت دنبال کنید.

در این خصوص می‌توانید به بخش فرصت‌های کسب‌وکار رفته و در این خصوص اطلاعات بیشتری کسب کنید.

فاکتور وضعیت تأهل

این درست است که پذیرش ریسک مهاجرت بدون همراه بودنِ بارِ تعهدِ همسر، یک گزینه مهم در مسیر مهاجرت می‌باشد، اما در آن‌سوی ماجرا متأهلین هم مزیت‌هایی در این خصوص دارند که می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. برای مثال در روش‌های ثبت شرکت، خانم‌ها و یا آقایان می‌توانند در جایی استخدام شده و هزینه‌های جاری زندگی را پوشش دهند تا همسرشان در آرامش، فرآیند راه‌اندازی کسب‌وکار را پیگیری کند. همچنین در اغلب کشورهای اروپایی، داشتن همسر در قوانین مالیاتی به سود شما خواهد بود. تولد فرزندان جدید هم می‌تواند فرصت‌های ویژه‌ای برای شما ایجاد کند.

فاکتور زبان‌های خارجه

بستگی دارد شما زبان‌آموزی را به‌عنوان یک غول خشمگین و یا یک بازی ذهنی ببینید. در هر صورت تسلط به زبان‌های خارجی یک مزیت انکارناپذیر است. برای مثال دانستن زبان آلمانی در اروپا اگر انگلیسی هم باشید، شما را تبدیل به یک انسان توانمند بالقوه می‌سازد. زبان اقتصاد در اروپا آلمانی است و همراه با انگلیسی که اغلب به آن تسلط نسبی دارند، این امکان را برای شما ایجاد می‌کند که در تمام این قاره حرفتان برو داشته باشد.

همچنین دانستن زبان فرانسه شما را در فرانسه، سوئیس و بلژیک به پیش می‌اندازد. هرچند که تجربه من می‌گوید اگر زبان‌آموزی برای شما یک لذت است و اهل تعاملات اجتماعی هستید، با حضور در هر کشوری می‌توانید به سرعت زبانش را نیز فرا بگیرید. بهترین کلاس زبان، حضور در میان کسانی است که به آن زبان مکالمه می‌کنند. بهترین کشور برای مهاجرت می تواند کشوری باشد که برای ارتباطات اجتماعی در آن آمادگی بیشتری دارید.

فاکتور میزان ریسک‌پذیری

اگر ثروت و مدارک دانشگاهی داشته و زبان هم بلد باشید اما ریسک‌پذیری نداشته باشید چه سود؟ من با متقاضیانی آشنا شده‌ام که دو سال است پیگیر مهاجرت هستند. هر دو – سه ماه با یک ایده جدید به سراغ من آمده و یا تماس می‌گیرند. تمام فرایند را بررسی می‌کنیم و خوشحال می‌روند که مقدماتش را بچینند؛ و سه ماه بعد این قصه را تکرار می‌کنیم.

دوراندیشی عالیست، اما تصور این‌که همه جزئیات را از قبل برنامه‌ریزی کنید و در مسیر مهاجرت هیچ سورپرایزی را تجربه نکنید یک خیال خام است که فقط و فقط منجر به فرصت‌سوزی است.

بعضی از متقاضیان پیش از مهاجرت، به انواع و اقسام کلاس‌های مختلف می‌روند و مدارک بی‌ارزش به دست می‌آورند تا مبادا در آنجا بیکار بمانند. بعضی از متقاضیان با خودشان برنج ایرانی و نان سنگک فریزشده می‌برند، چون می‌ترسند از غذای کشور مقصد خوششان نیاید! پذیرش تغییر، نیاز به شجاعت دارد و بدون این دستاورد، مهاجرت موفق دور از دسترس شما خواهد بود.

فاکتور ملیت

از سال 1890 تا به حال برای حدود 140 سال، امریکا همواره یکی از بهترین کشورهای پذیرنده مهاجران بوده است. اما آیا حالا و در سال 2019 هم بهترین کشور برای مهاجرت است؟ به لحاظ کلی بله، اما قوانین جدید آن را مقصدی بسیار سخت برای مهاجرت ساخته است. یا برای مثال کانادا که تا سال 2016 قوانین سهل و آسانی داشت، با این حجم زیاد از درخواست‌ها، هنوز هم مقصد راحتی برای ایرانی‌ها محسوب می‌شود؟ و بسیاری از مثال‌های دیگر. پاسپورت کشور مالت که از قضا یک پاسپورت بسیار معتبر است در خاورمیانه برای افغان‌ها و ایرانی‌ها دریافتش ناممکن است. به همین شکل دریافت اقامت و پاسپورت کشور کویت. به همین دلیل باید، در این مسیر فاکتور ملیت، که برخی از مسیرها را برای ما ناممکن می‌سازد نیز در نظر بگیریم.

فاکتور مدت زمان مدنظر برای مهاجرت

یک فاکتور حساس در مهاجرت، زمانیست که شما به دلایل مختلف در اختیار دارید. بعضی از متقاضیان به دلیل تولد فرزند، نیاز به سیستم درمانی بهتر برای پوشش یک بیماری و یا نیاز مبرم به حساب بانکی خارجی، با ضرب‌الاجل‌هایی روبه‌رو هستند. این موضوع اغلب به کاهش گسترۀ روش‌های میسر برای آن‌ها خواهد انجامید. با کمی دوراندیشی، می‌توان تا جای ممکن از این معضل دوری جست.

هدف نهایی از مهاجرت

اینکه هدف نهایی شما از مهاجرت چیست به‌عنوان مهم‌ترین گزینه در انتهای این لیست قرار داده‌ام. بعضی‌ها به دنبال گذراندن بازنشستگی در آرامش، برخی به فکر آینده فرزندان، بعضی‌ها به دنبال توسعه کسب‌وکار و برخی دیگر در پی دریافت مدارک معتبر جهانی‌اند. فرقی نمی‌کند، مهم‌ترین چیز شفاف بودن خواستۀ شماست. تا زمانی که در این خصوص با خودتان به تفاهم نرسیده باشید، بدیهی است که از مراجعه به مشاوران دستاوردی برایتان حاصل نشود. بهترین کشور برای مهاجرت را بر این اساس شما تعیین خواهید کرد.

حالا به چک لیستتان نگاه کنید و ببینید آیا توانسته‌اید به درک مشخصی از فاکتورهای فردی خود برسید؟ اگر نه، خواندن ادامه مقاله هم چندان به دردتان نخواهد خورد، و اگر جوابتان مثبت است، وارد بخش دوم بشویم. در این بخش خواهید دانست که چه شاخص‌هایی می‌توانند شما را در تصمیم نهایی به درستی راهنمایی کنند.

فاکتورهای کشور مقصد، برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت

شاخص امید به زندگی

چرا شاخص امید به زندگی باید در تصمیم شما سهمی داشته باشد؟ چون به صورت مستقیم بر میزان خوشبختی و آسودگی‌تان در کشور مقصد تأثیرگذار خواهد بود. کشورهای معروفی در جهان هستند که در خصوص شاخص امید به زندگی اوضاع خوبی ندارند. اما برخی از کشورها همانند ژاپن با 86 و سوئد با 83 سال، جزو کشورهایی هستند که میانگین امید به زندگیشان بالاست. ذهنیت مثبت، امنیت و سلامت غذایی، آن‌ها را در این جایگاه قرار داده است. این موارد را با ایران که میانگین امید به زندگی‌اش 74 بوده و کشور انتهای لیست، سیرالئون که فقط 42 سال است مقایسه کنید.

شاخص تولید ناخالص ملی

تولید ناخاص ملی، یعنی حجم ارزش ایجادشده یک ملت تقسیم بر افراد آن که به صورت مستقیم بر میزان قدرت برابری خرید منجر می‌شود. جالب است بدانید که گزینه اول در این لیست چین، بعد ایالات متحره امریکا و سپس کشورهای اتحادیۀ اروپا می‌باشند. بدیهی است که این موضوع بر زندگی همه تأثیرگذار است اما برای کسانی که قصد بیزینس دارند مهم‌تر نیز می‌باشد.

چگونگی قوانین پذیرش اتباع خارجه

برخی از کشورها قوانین سخت و برخی دیگر در این خصوص منعطف‌تر دارند. هر دولتی برای خودش تئوری‌هایی دارد؛ برخی از کشورهای اروپایی به علت رشد منفی جمعیت در حال تسهیل پذیرش مهاجران کارآمد هستند که می‌توان دانمارک را مثال زد. برخی دیگر از کشورها نیازمند نیروی کار متخصص بوده که می‌توان کانادا و آلمان را در نظر گرفت و برخی از کشورها شرایط بسیار خوبی را برای مهاجرین فراهم می‌کنند چون به دنبال توسعه فرهنگی هستند همچون چین. میزان سهل و آسان و در دسترس بودن این روش‌ها در تصمیم شما بیشترین تأثیر ممکن را دارد. برای مثال در میان کشورهای امریکای جنوبی، شیلی یک مقصد عالی محسوب می‌شود چون قوانین سخت‌گیرانه کمتری را برای مثال نسبت به آرژانتین دارد.

نرخ تورم

تأثیر نرخ تورم را هیچ‌کس نداند، ایرانی‌ها خوب می‌دانند و بدیهی است علاقه‌مند نباشند از چاله درآمده و به چاه بیفتند. یکی از خوبی‌های دقت به این شاخص‌ها این است که اگر متقاضیان بدانند برای مثال کشور ترکیه درگیر چه تورم است، شاید از فهرست کشورهای مقصد آن را کنار بگذارند. نرخ تورم 39% در ایران و 10% در ترکیه را با نرخ چهار دهم درصد (4/0%) در ایرلند، مقایسه کنید تا ببینید تغییر قیمت یک محصول و یا خدمت در برخی از کشورها به‌عنوان یک واقعه عجیب تلقی می‌شود. برای مثال اقتصاد قدرتمند و مستقل اتریش باعث شد در نابه‌سامانی‌های مالی جهان در سال 2007-2008 که حتی امریکا را به زانو درآورد، میزان تأثیرپذیری‌اش از این واقعه یک دهم درصد باشد. بهترین کشور برای مهاجرت منطقاً نباید نرخ تورم سالیانه بالای 1% داشته باشد.

چگونگی آب‌وهوا

امارات، پاناما و عمان از یکسو و نروژ، کانادا و روسیه، می‌توانند به لحاظ اقتصادی کشورهای جذابی برای مهاجرت باشند. برخی از این کشورها همانند نروژ در صدر بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت هستند، اما خب نمی‌شود این موضوع را نادیده بگیریم که آدمی ترجیح می‌دهد در شرایط برابر، در یک کشور با آب‌وهوای عالی و چهار فصل زندگی کند. این موضوع برای کشورهای با آب‌وهوای گرم خطرناک‌تر هم هست. براساس گزارش‌های دقیق بین‌المللی تا سال 2050، جهان به سرعت به طرف گرم شدن پیش خواهد رفت و زندگی در بخش‌هایی از کرۀ زمین شدیداً از این لحاظ سخت خواهد بود. با توجه به این نکته این حجم عجیب از ایرانی‌هایی که اخیراً راهی عمان شده‌اند دیگر منطقی به نظر نخواهد رسید. در نظر بگیریم که شاید بهترین کشور برای مهاجرت باید آب و هوایی چهار فصل داشته باشد.

جمعیت و میزان رشد آن

برخی‌ها علاقه‌مند به ایسلند خلوت و کم‌جمعیت و برخی دیگر علاقه‌مند به هنگ‌کنگ و سنگاپور پرجمعیت هستند. باید بپذیریم که این موضوع سلیقه‌ای‌ست. اما در نظر داشته باشیم که گاهی ممکن است سلیقه‌هایمان ما را دچار معضلاتی بکند. مثلاً شما برای خرید هر متر آپارتمان در پایتخت ایسلند، 3000 یورو و در سیدنی 8000 یورو باید پرداخت کنید! در براتیسلاوا پایتخت اسلواکی و در قلب اروپا، این میزان فقط در هر متر 2000 یورو است. پس بهتر است این موارد را نیز در نظر داشته باشیم. همچنین در کشورهای کم‌جمعیت، سیاست‌هایی برای بچه‌دار شدن قرار دارد که مستقیماً به سود مهاجران خواهد بود.

شاخص امنیت اجتماعی

یکی دیگر از موارد تأثیرگذار در این لیست، میزان امنیت اجتماعی است. شاخصی که در آن امریکا اصلاً جایگاه مطلوبی ندارد و در عوض، سنگاپور، ایسلند، سوئد، اتریش و فنلاند در آن سرآمد هستند. بدیهی است که مخصوصاً برای کسانی که امنیت همسر و فرزندانشان برایشان اهمیت بسیاری دارد حتی برخی از کشورها و شهرهای معروف نیز وضعیت خوبی ندارند. در اروپا شهرهای بسیار معروفی همانند پاریس وجود دارد که اصلاً در این زمینه خوشنام نیستند.

شاخص فساد

شاخص فساد برای آن دسته از متقاضیانی که به دنبال آرامش و دوری از تبعیض‌ها و معضلات اداری و اجتماعی هستند یک مزیت ویژه است. از 176 کشور مورد بررسی، ایران رتبه 131 را با داشتن 29 امتیاز دارد و در صدر لیست کشور دانمارک با 99 امتیاز وجود دارد. فنلاند، سوئیس و نروژ برخی از کشورهای کم‌فساد دیگر جهان هستند. فساد در اشکالی گوناگونی می‌تواند موجب ناکامی فردی هم بشود. فساد اداری، فساد مالی، فساد سیاسی و فساد در سیستم قضایی، همگی در این شاخص مورد بررسی قرار گرفتند. بهترین کشور برای مهاجرت، کشوری است که قابلیت موفقیت در آن بدون نگرانی از فساد وجود داشته باشد.

شاخص کیفیت زندگی

شاخص کیفیت زندگی یکی از مشهورترین الگوهای رتبه‌بندی کشورهاست که براساس آن می توان بهترین کشور برای مهاجرت را شناخت.

برای بیشتر دانستن در این زمینه به مقاله کیفیت زندگی چیست مراجعه فرمایید.

اما به صورت کلی میزان پذیرش اجتماعی، درآمد بالا، احساس تأثیرگذار بودن و شادی، بخش‌های مهمی از این لیست هستند. فرانسه، نروژ و امریکا سه کشور برتر در این شاخص هستند.

شاخص آسان بودن راه‌اندازی کسب‌وکار

آن دسته از مهاجرانی که به فکر راه‌اندازی و یا توسعه کسب‌وکارشان هستند، بدیهی است که به این شاخص توجه ویژه‌ای داشته باشند. سرعت در راه‌اندازی شرکت، اخذ مجوزات قانونی، اشتراک آب و برق صنعتی، در دسترس بودن امکانات صنعتی و بازرگانی، زیرساخت حمل‌ونقل مناسب، بازارهای پویا و پرمصرف و تعدادی آیتم دیگر هستند که در این لیست موجودند. نیوزیلند رتبه یک این لیست را دارد.

برای بیشتر دانستن در این خصوص به سلسله مقالات کارآفرینی پس از مهاجرت مراجعه فرمایید.

هزینه‌های زندگی

این درست که معمولاً در کشورهای توسعه‌یافته، میزان هزینه‌ها با درآمدها در یک نسبت منطقی قرار دارند، اما به‌خصوص برای مهاجران، آن دوره یک یا دو ساله اول که ممکن است ورودی‌های مالی چندان روبه‌راه نباشد، این دغدغه همواره وجود دارد که با توجه به نرخ تفاوت ارزی ریال با ارزهای خارجی، امکان ساپورت مالی از ایران وجود نخواهد داشت. به همین دلیل میزان هزینه‌های زندگی برای اغلب مهاجران یک آیتم تعیین‌کننده محسوب می‌شود. بدیهی است که کمتر بودن هزینه‌های زندگی و به طبع آن هزینه‌های راه‌اندازی شغل، از ریسک این فرایند می‌کاهد. می‌توانید با مراجعه به این مقاله و آشنایی با سایت Numbeo ریز هزینه‌های تفکیک‌شده هزاران شهر در سراسر جهان را به‌صورت آنلاین مشاهده و حتی با یکدیگر مقایسه کنید.

هزینه‌های دریافت اقامت

حداقل نیمی از دو هزار نفری که تا به حال برای امور مهاجرتی به صورت حضوری با آن‌ها گفت‌وگو کرده‌ام دچار یک مشکل یکسان بوده‌اند. آن‌ها به میزانی سرمایه داشتند که اگر برای هزینه‌های اخذ اقامت پرداخت می‌کردند، دیگر سرمایه چندانی برای راه‌اندازی کار و یا هزینه ماه‌های ابتدایی برای زندگی برایشان نمی‌مانده است. در اینجاست که اهمیت ارزان بودن هزینه‌های دریافت اقامت بیشتر آشکار می‌شود. به صورت کلی بهتر است در این مواقع به سمت روش‌های ارزان‌تر حرکت کنیم. هرچند باید در نظر گرفت در برخی کشورها، هزینه‌های اولیه ارزان‌تر و هزینه‌های تمدید اقامت بسیار گران است. موضوعی که بسیاری از مشاوران به شما نخواهند گفت. پس حتماً هزینه‌های تمدید را در نظر داشته باشید و سعی کنید در قرارداد اخذ اقامتتان آن را بگنجانید.

راحت ترین کشور برای مهاجرت

از بحث بهترین کشور برای مهاجرت که گذر کنیم، این سئوال مطرح می‌شود که راحت ترین کشور برای مهاجرت کجاست. گاهی شرایط آدمی به طوری است که چندان گزینه های زیادی را پیش روی خود ندارد. اینروزها خیلی ها به دنبال جواب این پرسش هستند که راحت ترین راه مهاجرت برای ایرانیان در شرایط فعلی کدامست. حقیقتا پاسخ صحیح به این سئوال بسیار سخت و بر اساس شرایط هر کسی متفاوت است. راحتی برای هر کسی معنای مخصوص به خود را دارد. گاهی مدت وقت سفارت، گاهی به همراه بردن خانواده از ابتدا و در نهایت برای بعضی ها مبنای انتخاب راحت ترین کشور برای مهاجرت، مسائل مالی است.

گاهی ممکن است شما جوان بوده و تحصیلات دانشگاهی داشته باشید، در این صورت شما از طریق تحصیل به راحتی امکان مهاجرت خواهید داشت. اما گاهی سن شما، یا شرایط خانوادگی شما امکان انجام این موضوع را از شما سلب خواهید کرد. در این مقاله تلاش می‌کنیم راهکارهای پیش رو برای یافتن راحت ترین کشور برای مهاجرت را در اختیار شما قرار دهیم.

راحت ترین کشور برای مهاجرت چه خصوصیاتی دارد؟

ما در اینجا و بر اساس تجربه سالیان گذشته مواردی را که باعث می‌شده است یک روش از نظر مشتریانمان راحت به نظر برسد را لیست کردیم و در هرکدام پیشنهاد های موجود را برای شناخت راحت ترین کشور برای مهاجرت به شما ارائه می‌دهیم.

الزامات تحصیلی خاصی ندارد

اگر به هر دلیلی تحصیلات دانشگاهی خاصی ندارید می‌توانید روش های ثبت شرکت و یا خرید ملک را در نظر بگیرید. برای ثبت شرکت در اسلواکی و یا خرید ملک در پرتغال و اخذ اقامت اروپا شما نیازی به داشتن مدرک تحصیلی ندارید. البته خرید ملک در پرتغال نسبتا روش گرانی محسوب می‌شود اما ثبت شرکت در اسلواکی ارزان نیز هست.

تسلط بر زبان خارجه نیاز ندارد

در روش های موسوم به دوره زبان، شما نیازی به مدرک تحصیلی ندارید، چرا که برای زبان آموزی راهی کشور مد نظر شده اید. آموختن زبان فرانسوی و تحصیل در فرانسه ، زبان اسپانیایی در اسپانیا و تحصیل در آلمان و انگلیسی و تحصیل در مجارستان از این جمله روش ها هستند. این روش ها علاوه بر اینکه ارزان نیز هستند این امکان را دارند که به ویزای کار همان کشورها تبدیل شوند و در نهایت به اقامت اروپا منجر شوند. راحت ترین کشور برای مهاجرت شما شاید همین گزینه ها باشد.

سوابق کاری و شغلی خاصی در آن شرط نیست

در فرآیند مهاجرت تحصیلی گذشته شغلی شما طبعا اهمیت چندانی ندارد. اگر شما مایل باشید کارشناسی را در آلمان بخوانید، یا کارشناسی ارشد را در فرانسه و یا دکترا را در اسپانیا بخوانید، بدون شرایط کاری خاص قادر خواهید بود پذیرش و ویزای آن کشور را دریافت کنید. هرچند که مسئله سن و گپ تحصیلی و همچنین زبان خارجه گاهی اوقات در آن شرط محسوب می‌شود.

ارزان و کم هزینه است

گاهی هزینه مهمترین آیتم تعیین کننده محسوب می‌شود. اگر سابقه شغل مناسبی داشته باشید ویزای جستجوی کار آلمان هزینه ای شدیدا کم دارد. اما شما برای یک دوره شش ماهه و تا بستن قرارداد کاریتان در آلمان قادر به همراه بردن خانواده تان نخواهید بود. همچنین اگر فرزندی مابین سنین ۵ تا ۲۵ سال  داشته باشید، کار چندان سختی پیش روی شما نیست. برای شما پذیرش تحصیل در کانادا اخذ می‌شود و خانواده به عنوان همراهان فرزند، ویزای کانادا دریافت کرده و می توانند مشغول کار شوند. بسیاری از هموطنان ما راحت ترین کشور برای مهاجرت را کانادا می‌دانند به دلیل همین امکانی که برای خانواده ها قرار داده است.

فرصت های شغلی فراوانی برای شاغل شدن دارد

ویزای کار آلمان ، ویزای جستجوی کار اتریش و ویزای کار کانادا از آن جمله روش هایی هستند که اگر شرایط دیگر آن را داشته باشید به سرعت جذب بازار کار آن خواهید شد. هرچند که باید در نظر داشته باشید تسلط بر زبان در حد عالی، تحصیلات دانشگاهی و سن نه چندان بالا از نکات دردسر ساز آن است. بهترین راه مهاجرت کاری برای ایرانیان این سه گزینه می‌باشد.

شرط حضور خاصی ندارد

اغلب کشورها و روش ها به این صورت است که شما باید برای بخشی از سال در آن کشور باشید. گاهی اوقات نیمی از سال و گاهی حتی بیشتر. برای برخی از متقاضیان که به دلایل کاری و یا خانوادگی امکان حضور طولانی مدت در کشور مقصد وجود ندارد معمولا ثبت شرکت و اخذ اقامت انگلیس را پیشنهاد می‌دهیم. برای دولت انگلیس حضور شما اصلا مهم نیست، بلکه مهم کارکرد شرکت شماست. همچنین در روش تمکن مالی فرانسه نیز شرط الزام حضور وجود ندارد.

همانطور که مشاهده کردید، برای رسیدن به موضوع راحت ترین کشور برای مهاجرت از پیچ و خم های فراوانی گذر کردیم. در حقیقت همه روش های مهاجرتی می‌توانند به عنوان راحت ترین کشور برای مهاجرت شناخته شوند، چیزی که گاهی یک کشور و یا یک روش را سخت می‌سازد، عدم تطابق شرایط مهاجر با الزامات ذکر شده برای آن روش و یا کشور است. در هر صورت ما برای محقق کردن خواسته های شما آماده ایم.

کافی‌ست فرم ارزیابی رایگان را پر کرده و خواسته هایتان را با ما در میان بگذارید. با شما در تماس خواهیم بود. آژانس ۳۶۰ درجه مهاجرت و کسب و کار چهره نگار با سالها تجربه و داشتن دفاتر پشتیبانی در اروپا و کانادا با ارائه مشاوره های تخصصی رایگان، امیدوار است در اجرای این فرآیند مهم خدمتی متمایز و اطمینان بخش به هموطنان ارائه دهد. و آنطور که همیشه گفته ایم: زندگی دوباره در دسترس شماست.

شما موفق شدید مقاله ی بهترین کشور برای مهاجرت کدام است؟ را با بیش از 4000 کلمه مطالعه کنید. اما باور داشته باشید که زمان و دقتی که برای این موضوع صرف می‌کنید، یکی از هوشمندانه‌ترین تصمیم‌های شما خواهد بود. در FinsAdvisers مشاورانی در اختیار شما خواهند بود که می‌توانید با آن‌ها در این خصوص مشورت کنید، اما در نظر داشته باشید که هرچه بیشتر مقالات مفید در این زمینه بخوانید، مشاوره‌های آتی ارائه‌شده به شما نیز دقیق‌تر و مفیدتر خواهد بود، چرا که به ما اجازه خواهند داد، به موضوعات اختصاصی مربوط به شما بپردازیم و از گفتن موضوعات عمومی و کلی اجتناب ورزیم.

سوالات متداول

فاکتور سن، مهارت‌ها، مدارج دانشگاهی، میزان سرمایه، وضعیت تأهل، زبان‌های خارجه، میزان ریسک‌پذیری، فاکتور ملیت، فاکتور مدت زمان مدنظر برای مهاجرت، هدف غایی از مهاجرت.

الزامات تحصیلی خاصی ندارد، تسلط بر زبان خارجه نیاز ندارد، سوابق کاری و شغلی خاصی در آن شرط نیست، ارزان و کم هزینه است، فرصت های شغلی فراوانی برای شاغل شدن دارد و شرط حضور خاصی ندارد.

شاخص امید به زندگی، شاخص تولید ناخالص ملی، چگونگی قوانین پذیرش اتباع خارجه، نرخ تورم، چگونگی آب‌وهوا، جمعیت و میزان رشد آن، شاخص امنیت اجتماعی، شاخص فساد، شاخص کیفیت زندگی، شاخص آسان بودن راه‌اندازی کسب‌وکار، هزینه‌های زندگی، هزینه‌های دریافت اقامت

اما به صورت کلی میزان پذیرش اجتماعی، درآمد بالا، احساس تأثیرگذار بودن و شادی، بخش‌های مهمی از این لیست هستند. فرانسه، نروژ و امریکا سه کشور برتر در این شاخص هستند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
48 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

درود.
مشکل همه آژانس های مهاجرتی همین است. هر کدام دو تا روش را بلد هستند و به زور میخوان مخ آدم را بزنن که بیا برو اونجا. نمیدونم برو ویزای تمکن مالی یونان. هرچی بگی بابا من اصلا از یونان خوشم نمیاد تو گوششون نمیره. مرسی که با این مقاله نشون دادین ، نظر خود مشتری هم مهمه. البته باید دید تو عمل هم همینجورین یا نه.
در هر صورت ممنون. مقاله خیلی خوبی بود. واسه دوستامم فرستادم

با سلام و وقت به خیر
خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید واقع شده است.
متوجه فرمایش شما هستم. دقیقا ما برای پاسخگویی صحیح و کامل ، صرفا کشورها و روش هایی که انجام میدهیم را در سایت منعکس کردیم. و همانطور که شاهدید، شامل بهترین کشورهای اروپایی هم هست. امیدواریم مورد اعتماد شما قرار بگیریم.

من همیشه رویای سوئد و فنلاند و نروژ داشتم. تا اینکه دانشجویی اومدم اینجا. و واقعا به درد ما ایرانی ها نمیخوره. خود ایرانی های سوئد هم دیگه عادت کردن و الا اولش که بری خیلی سخته. حالا استکهلم خوبه باز و الا در شهرهای شمالی، زندگی خیلی سخته. الان میخوام برای اروپای مرکزی و یا جنوبی اقدام کنم. حالا هرچقدر هم که سوئد پیشرفته باشه، حس خوبی که تو اسپانیا و پرتغال و ایتالیا آدم داره به خیلی مشکلاتش می ارزه.

با سلام و وقت به خیر.
به همین علت پیشنهاد میشود این فرآیند توسط خود عزیزان حتما انجام بشود. همچنین اخذ مشاوره روان شناختی نیز در این زمینه بسیار موثر است. به مقاله زیر مراجعه فرمائید.
https://finsadvisers.com/psychology-of-migration/

سلام
من دانشجو رشته IT در University of Salford انگلیس هستم هنوز ویزای تحصیلی دارم برای اقامت من یا راه اندازی یه کسب و کار تو انگلیس میتونید به من کمک کنید؟

با سلام و وقت به خیر
شما قابلیت دریافت ویزای استارتاپ انگلیس را دارید. که هزینه خاصی ندارد، اما نیازمند طرح کسب و کار نوآورانه و بدیع می باشد. لطفا با موسسه در تماس باشید و درخوایت گفت و گو با کارشناس ارشد کسب وکار را داشته باشید.

مقاله مفیدی بود برای راه اندازی یه گلخونه چه کشوری با چه حداقل سرمایه ای مناسبه؟

با سلام و وقت به خیر
سپاسگذاریم که مقاله بهترین کشور برای مهاجرت کدامست؟ را با دقت مطالعه کردید..
اگر به لینک ذیل مراجعه فرمائید دقیقا در مورد همین کسب و کار و در نه کشور مختلف به شما اطلاعات خواهد داد.
https://finsadvisers.com/opportunities-fa

خسته نباشید ” من شغلم ازاده معامله ماشین میکنم وضع مالی نسبتا خوبی دارم هرجا رفتم گفتن فقط از طریق بچه ها اقدام کن دوس دارم اگه روش دیگه ای هست بدونم
با تشکر

با سلام و وقت به خیر
پیشنهاد می کنم با شماره های موسسه تماس حاصل کنید و به صورت تلفنی درخوایت مشاوره نمائید. روش ها و کشورهای متنوعی برای مهاجرت به اروپا وجود دارد. همچنین این مجموعه مقالات را در این آدرس مشاهده فرمائید:
https://finsadvisers.com/european-stay

ارزش نیم ساعت وقت گذاشتن و داشت. ممنون

با سلام و وقت به خیر
خوشحالیم مفید واقع شده. پاینده باشید

من با خوندن مقالتون استرسم بیشتر شد و به نظرم انتخاب خیلی پیچیده شد چون واقعا نمیخوام فقط رو حساب حرف دیگران اینده خودمو بچه هامو به خطر بندازم ولی مقالتون لیست انتخابمو افزایش داد

با سلام و وقت به خیر
الان بهترین زمان برای وقت گذاشتن و جدیت در این تصمیم هست. بعدا شاید دیگر برای شما قابل جبران نباشد.مقاله بهترین کشور برای مهاجرت کدام است برای کمک شما شما نگارش شده است.

واقعا نمیدونستم که تو بعضی کشورها هزینه تمدید اقامت هم باید در نظر داشته باشم ممنون از مقالتون و اطلاع رسانی عالیتون

با سلام و وقت به خیر
تقریبا در همه شیوه ها، تمدید اقامت وجود دارد. تا زمانی که اقامت دائم را دریافت کنید باید حواستان به هزینه های تمدید هم باشد.

بر فرض که جای مناسب و پیدا کنیم و پولشم داشته باشیم، به این دفاتر مهاجرتی اعتماد کردن کمی سخته. مخصوصا در شهرستان. شما مدارکی از اینکه یه شرکت ثبت شده در اروپا هستید برای ارائه دارید؟

با سلام و وقت به خیر.
با مراجعه به بخش سئوالات پر تکرار در صفحه خدمات، مدارک ثبتی ما در اروپا و ایران را مشاهده فرمائید.

بهترین کشور و بدترین کشور نداریم برای مهاجرت. با این وضعیت افغانستان هم به اینجا شرف دارد.

با سلام و وقت به خیر.
با شما هم نظر نیستیم. در این فرآیند بهتر است به دور از واکنش های احساسی تصمیم گیری انجام شود. اگر قرار بر مهاجرت استٰ‌ بهتر است به جایی بروید که شاخص های کیفی بالایی برای شما و فرزندانتان به همراه بیاورد. قطعاٰ ترکیهٰ عمان و کشورهای همسایه ماٰٰ به لحاظ کیفی با اروپا غیر قابل مقایسه هستند.

با سلام و عرض خسته نباشید برای شما دست اندر کاران این سایت.
بهترین کشور برای مهاجرتٰ جایی هست که آدم در آنجا بتواند توانمندی های شخصی خودش را بروز دهد. در این صورت مهاجرت برای آدمی مثمر ثمر خواهد بود. حالا این نظر بنده حقیر هست.
با سپاس

با سلام و وقت به خیر.
نظر شما بسیار متین بوده و به حقیقت بسیار نزدیک است.
ژاینده باشید.

بهترین کشور برای مهاجرت کشوری هست که بشه توش خوب پول در آورد. و الا بدبخت که باشی همه جای دنیا بدبختی.

با سلام.
پول گزینه لازم برای زیست آرام استٰ اما شرط کافی نیست. در هر صورت پاینده باشید.

مقاله بهترین کشور برای مهاجرت در سال 2020 بسیار سودمند بود دقیقا یکی از مواردی که باید خیلی بهش توجه کرد فاکتور سن هست عالی دستتون درد نکنه

با سلام و وقت به خیر
خوشحالیم مورد توجه شما قرار گرفته است.

بهترین کشور برای مهاجرت به نظر من هر جاییه که توش آدم آرامش روانی داشته باشه. حالا هر جای این کره خاکی باشه.

با درود و وقت به خیر
دقیقا. درست میفرمائید.

دقیقا درست گفتید و به نظر من هم نمیشه برای همه یک نسخه پیچید و گفت که کدوم کشور بهترین جا برای مهاجرته. هرکس باید مطابق با شرایط خودش انتخاب کنه و تصمیم بگیره. کلا بحث روانشناسی توی مهاجرت خیلی مهمه. ممنون از مقاله خوبتون

با درود و وقت به خیر
بزرگوارید. همین طور هست.

تا یه سنی من به آمریکا علاقه داشتم، اما هرچی بیشتر با سبک زندگی آمریکایی آشنا شدم، از مدل زندگیشون بدم اومد و بیشتر به اروپا و اروپایی ها علاقه مند شدم. امیدوارم بتونم حداقل اروپا رو ببینم. الان دارم تو مقاله های شما می گردم ببینم کدوم راه به دردم میخوره. ممنون از اطلاعات خوبی که دادید

با درود و وقت به خیر
همین حس را بنده نیز داشته ام. امیدوارم بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

شما که گفتین بهترین کشور برای مهاجرت کجا میتونه باشه،. حالا بدترینشم بگین. من کلی آدم سراغ دارم که به خاطر انتخاب مقصد اشتباه الان از رفتنشون راضی نیستن

با درود و وقت بخیر
بدترین کشور برای هر شخص با توجه به نظر و سلیقه اش میتونه متفاوت باشه. این موضوع که در این مسیر بهترین تصمیم گرفته بشه تعیین کننده خواهد بود.

اینکه همه فاکتورهای مهم رو در نظر گرفتین خیلی نکته خوبیه. خسته نباشید. ممنون از وبسایت خوبتون. با همین مقاله به چند نفر ثابت کردم که بهترین کشور برای مهاجرت از نظر هر کسی میتونه متفاوت باشه

با سلام و وقت بخیر
رضایت شما باعث خرسندی ماست. امیدواریم هر شخصی که قصد مهاجرت را دارد در نهایت بهترین و مناسب ترین تصمیم را بگیرد.

ویزای کار آلمان اگر شرایط ذکر شده رو داشته باشیم چند درصد شدنیه؟ البته شنیدم که سفارت آلمان خیلی دیر وقت میده ولی همیشه دوست داشتم مهاجرت کنم به آلمان

با درود و وقت بخیر
وبله وقت دهی سفارت آلمان طولانی است با توجه به شرایط مطرح شده در مقالات رزمه شما توسط ما بررسی خواهد شد در صورتی که شرایط مطلوبی داشته باشید شانس دریافت این نوع ویزا بالاست.

ثبت شرکت اسلواکی برای چه نوع بیزنسایی مناسب تره؟ منظورم اینه که شرایط برای ثبت شرکت در اسلواکی برای کارهای بازرگانی و خرید و فروش بهتره یا برای بیزنس های تولیدی؟

با سلام و وقت بخیر
مشخصا کسب و کارهای تولیدی مناسب تر هستند. چرا که بیشتر شرکت های تولید دفتری در اسلواکی بخصوص براتیسلاوا دارند و این موضوع به خاطر قیمت پایین در این کشور می باشد.

از این عامل هایی که گفتید برای من از همه چی مهم تر زمان انجام کاره، چون وقت کمی دارم و باید در کوتاه ترین زمان کار مهاجرتم رو انجام بدم. از روش هایی که در حال حاضر و با وجود کرونا در دسترس هستند کدومشون از همه سریع تر به نتیجه میرسه؟

با سلام و وقت بخیر
بستگی به روش مد نظر شما برای مهاجرت، میزان هزینه و رزومه شما دارد. پیشنهاد میکنم برای دریافت مشاوره کارآمدتر با موسسه در ارتباط باشید.

سلام چگونه بخاهیم کی قبول شویم در کانادا کدام شرایط را داشته باشیم وازکدام طریق؟سفر کنیم

با سلام و خسته نباشید مقاله بسیار خوبی بود
در بخشی از متن نوشتید امکان تابعیت مالتا برای افراد افغانی و ایرانی غیر ممکن است . آیا الان در سال 2021 هم همین شرایط وجود داره ؟

با سلام و وقت بخیر
بله دوست عزیز

متن خوبی بود و واقعا بعضی نکات مهم اینجا زکر شده است
اما برای من کمی گیچ کننده تمام شد من میخواهم بپرسم درکل برای یک جوان هجده یا بیست ساله که فارغ مدرسه است کدام کشور برای مهاجرت خوب است و در انجا میتواند یک درامد خوب داشته باشد ؟

با سلام و وقت بخیر
دوست عزیز انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کاملا به خود شما بستگی دارد، روش انتخابی و میزان هزینه تعیین کننده این راه است. برای کسی که به دنبال کار است بی شک آلمان بهترین مقصد و برای افرادی که قصد دارند دوران بازنشستگی را در کشور دیگری بگذرانند پرتغال بهترین گزینه است. این شما هستید که تعیین می کنید بهترین کشور برای مهاجرت کجاست ما در طول مسیر راهنمای شما خواهیم بود.

سلام.وقت بخیر .
در مورد میشه راهنمایی بفرمایید؟

امتیاز دهید
5/5
آخرین بروز رسانی
11 مرداد 1402
به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

عکس یک مرد که داخل تبلت مشغول جستجو در اینترنت است
عکس مربوط به شهر لندن در انگلیس است که یکی از ساختمان های معروف شهر که ساعت هم دارد.
تصویر یک آقا است که پاسپورتش دستشه و پرچم آلمان هم روی میزش است و دستش را دراز کرده که پاسپورت را به کس دیگه ای که توی عکس معلوم نیست داره میدهد- قوانین جدید جاب آفر آلمان
یه خانم که توی کتابخانه پشت سیستمش نشسته و کلی کتاب هم روی هم جلوی سیستمش هست- بهترین کشور برای آزمون آیلتس
تماس رایگان

اگر می‌دانید چه کشور و چه روشی مناسب شماست،
از میان بیش از ۱۶۰ روش موجود دست به انتخاب بزنید.